ku tak sempurna...............................

kalau boleh aku tak nak buat blog ni jadi cam diari luahan perasaan tp mana lagi kan kita nk buat analisis apa yang kita lalui...

bila kita sudah cuba yang terbaik untuk seseorang atau melakukan kerja yang terbaik dalam hidup.mesti kita dah set kan dalam fikiran kita yang kita juga minta dia buat perkara yang sama atau meninginkan pulangan yang besar....tp bila kita tak dapat....segala perasaan berkumpul dalam minda kita..pemikiran-pemikiran yang xrasional mula singgah erm...pe yang patut kita buat?

  • tarik nafas dalam2
  • masa ni kita mungkin akan rasa hati kita bagai nk terkeluar sakitnya sehingga ke urat saraf kan?bisikkan pada diri yaALLAH sabarkan aku dalam redhaMU sebanyak mungkin...
  • cuba fikirkan balik kejadia ALLAH ada bezanya dan xakan sama semuanya..terima itu semua sebagai ujianNYA,kadang kita diuji dengan pe yang kita harapkan,prinsip2 yang telah kita tanamkan dalam diri ALLAH mahu nilai diri kita.
  • keputusan di tangan kita,fikirkan yang terbaik dan berbaloi untuk kita
  • tawakkal
dalam hidup ni,dalam soal cinta misalnya kadang kesetian kita pada seseorang mungkin menyakitkan tapi kita bertahan kerana prinsip kita sedangkan dia langsung tak hargai.
soal hati dan perasaan bukan soal main-main ada yang sakit jiwa kalau yang tak kuat iman lah..
bagi aku,dah 23 tahun aku hidup aku perhati aku lalui,macam-macam karenah manusia yang aku jumpa what can i say this is a life...........
1 Response
  1. Matahari Says:

    yan mcm mana nak jd follower ko ni??