hari ni dlm sejarah.................



dalam kelas kaunseling biasalah kita akan berkongsi segala perasaan kita...tp aku xpenah pun menangis sepanjag aku berkongsi rasa ...tp hari nih tidak lagi..byk benda yag buat aku tersentuh dan aku pun xtau..aku tahu aku agak blur dlm sebulan nih..fikiran aku selalu kat rumah..ari ni aku jumpa ummi kat mpm..tetiba secara tidak sengaja dia de tnya aku sesuatu lebih kepada masalah family aku cuba dgr mslh dia..tetib aje dia nangis....aku nk nangis tp aku tahan aku xsangka ummi sgt tbh...besar masalh dia hadapi aku selalu tgk dia ceria dgn bju hijaunyer..hehe..tp ada sesuatu yg dia simpan..walaupun sesi kaunseling tdk berlaku secara langsung tapi aku tetap hati2 tkut aku nih tersmapaikan cerita pada2 sape2 especially muntot...dan dia kata xkisah so aku teruskan dgr...em..pe yang aku dpt simpulkan pentingnyer ikatan kekeluargaan nih terutamnyer AYAH..vey important part in family...cmana dia bwa family dia... ummi kuatkan semangt!!! doa byk2..insyaALLAH biasalah kita akan diuji..hati kena kuat..pas2 aku pun p kelas ptg tu..kelas communication n ethics....aku pun msuk kelas..tetiba aku kena jd kaunselor lakonkan watak tu..aku cm blur lagi nk explore maslah org..yg jd client lak student part time sorg cg..aiyak..lelaki lak tu so agak segan la sebenonyer...nk dijadikan citer aku mcm nk cept hbs je terus aku masuk planning..kena tgur lak dgn en salleh..aku plak cam blur2 ayam...then aku pun hbskan situ je...aku diam kat belakg...then en salleh lak panggil sape volunteer nk jd klien..aku pun angkat....then p depan..aku pun xtau nape aku cam ikut je hati aku....aku duduk la then en salleh mulakan sesi nyer aku lak tetiba adeh nk ckp masalh pe nih...aku pun tercakap sal ayah aku,aku ingt aku kuat laa....aku ckp2..tetiba aku sebak aku telan lagi...tp pas2 dh xleh dh lalu gugur la airmata....malunyerrrrrrrrr....aku leh senyum tahan....pastu en salleh tnya leh teruskan aku pun just bg isyarat tangan xleh...adeh,pe la aku nih....tp memg aku xsangka aku leh nangis..semua org terkejut...emm..apapun......aku tetap seorang perempuan......
1 Response
  1. Matahari Says:

    yan seorang yang tabah!!! sabar yek..jgn nangis2..cik be ada ni..keh3..